امیر رضا احمدی: رتبه 47 کنکور ریاضی سال 1402

امروز قصد داریم همه چیز رو درباره یکی از بچه های دپارتمان مشاوره و رتبه برترهای کنکور ریاضی در سال 1402 بدونیم. این شخص کسی نیست جز امیر رضا احمدی که تونست رتبه 47 ریاضی رو کسب کنه و در حال حاضر دانشجوی برق دانشگاه شریفه.

امیر رضا در شهر ساوه و مدرسه علامه حلی درس خونده.

رتبه کنکور امیررضا احمدی رتبه 47 کنکور ریاضی 1402

ویژگی‌های رتبه 47 کنکور سال 1402 و تبدیل شدن اون به یک رتبه برتر

  1. سبک و روش مطالعه دروس
  2. ویژگی‌های شخصیتی و فردی ( از جمله ویژگی کنترلگرا بودن)

کارنامه کنکور و امتحان نهایی رتبه ۴۷ + تحلیل

امیر رضا احمدی در کنکور تراز 11239 رو در دروس تخصصی کسب کرد.

کارنامه کنکور و امتحان نهایی امیررضا احمدی رتبه ۴۷ + تحلیل

نمره سوابق تحصیلی امیررضا هم 10620 شد که در عکس پایین اون رو می‌بینید.

نمرات امتحان نهایی امیررضا احمدی رتبه 47 کنکور 1402

از تصویر هم مشخصه که نمرات این داوطلب تا چه حدی خوب بودن. اما از اونجایی که معمولاً نمره امتحان نهایی داوطلب‌ها از نمره و درصد کنکورشون کمتره همین موضوع باعث شده که نمرات امتحان نهایی امیر رضا احمدی تراز کل اون رو پایین بکشه.

بالاترین درصدی که امیر رضا احمدی در دروسش در کنکور 1402 داشت درصد 74 درس فیزیک بود. همین موضوع هم به بالا رفتن ترازش در کنکور کمک زیادی کرد. 

همونطور که احتمالاً می‌دونید در کنکور سال 1402 سطح سوالات درس ریاضی واقعاً بالا بود. به خصوص در کنکور ریاضی و تجربی. پس می‌شه گفت که ریاضی سختی پیش روی داوطلب‌ها بود. 

اگر دانش آموزی در خوندن درس‌هاش بهترین خودش باشه بدون شک گرفتن نمره بالا در امتحانات نهایی براش بسیار ساده خواهد بود. به همین دلیل هم هست که رتبه 47 کنکور یعنی امیر رضا احمدی در تعداد زیادی از دروس نمره‌ای بین 19.5 تا 20 رو کسب کرده.

نکته مهم در رابطه با امتحان نهایی امیر رضا احمدی اینه که این فرد به اندازه دروس تخصصیش به نمراتش در دروس عمومی هم اهمیت داده. مثلاً در امتحان نهایی سال 1402 سطح سوالات ادبیات خیلی بالا بود ولی امیر رضا تونست نمره 20 رو در اون بگیره. یا در درس دوم سخت اون سال که امتحان دینی بود نمره 19.75 رو گرفت. 

تحلیل آزمون و افزایش تراز به سبک رتبه 47 کنکور ریاضی

 یکی از مهمترین ویژگی‌های امیر رضا احمدی که باعث شد بتونه رتبه 47 کنکور ریاضی بشه این بود که به بهترین شکل آزمون‌های آزمایشی خودش رو تحلیل می‌کرد. در ادامه این روند نقاط ضعف خودش رو به مرور برطرف می‌کرد تا بتونه روش مطالعه درست و بهینه تری داشته باشه.

تحلیل کنکور 98 توسط رتبه 47 کنکور 1402

همونطور که در عکس می‌بینید امیر رضا کنکور سال ۹۸ رو به عنوان آزمون آزمایشی جواب داد و بعد از تحلیل اون به بهترین روش اشکالات و نقاط ضعف خودش رو تحلیل و نکته برداری کرد تا بتونه بعدها از اون‌ها استفاده کنه.

اصلی‌ترین نکته‌ای که در رابطه با تحلیل آزمون اصولی و درست وجود داره اینه که رتبه‌های برتر آزمون‌های خودشون رو از جنبه‌های علمی تحلیل نمی‌کنن بلکه مشکلات و مواردی که از نظر مهارتی و روحی روانی برای اون‌ها دردسر شد رو بررسی و به مرور زمان حل می‌کنن.

تحلیل آزمون امیررضا احمدی رتبه 47 کنکور 1402

مثلاً همونطور که در عکس بالا می‌بینید امیر رضا احمدی بعد از  تحلیل درس حسابان در بخش ابعاد روحی روانی به این نتیجه رسیده که وقتی به سوالات آخر می‌رسه و تمرکز خودش رو از دست میده باید دقیقا چیکار کنه که این مشکل دیگه برای پیش نیاد.

بخش بعدی در تحلیل آزمون که اهمیت زیادی داره مهارت و روش درست آزمون دادنه. مواردی از قبیل زمانبندی درست، مدیریت شرایط آزمون،  تشخیص و رد کردن سوالات سخت در زمان مناسب و مواردی از این دست باعث شدن که این فرد بتونه به نتیجه مطلوب خودش برسه. 

در آخر باید بگیم که تحلیل آزمون به امیر رضا احمدی کمک کرد که بتونه تراز بالایی رو در کنکور کسب کنه به این دلیل که اشتباهات آزمون‌های آزمایشی رو تا حد خیلی زیادی به صفر رسونده بود.

هنر آزمون دادن و کسب رتبه ۴۷ کنکور ریاضی

بالاتر هم اشاره کردیم که امیر رضا احمدی بعد از هر آزمون آزمایشی جدا از تحلیل‌های آزمون تا چه حد روی هنر آزمون دادن و مهارت‌های مرتبط اون در خودش کار می‌کرد.

آموزش اصل بلومازایگارنیک به رتبه 47 کنکور 1402 توسط مشاور کنکور محمدحسین جدیدی نژاد

در عکس بالا هم می‌بینید که کیمیاگر اعظم محمد حسین جدیدی نژاد در حال آموزش اصل بلومازایگارنیک به امیر رضا احمدیه. این اصل یکی از ارکان آزمون دادنه.

هدف از هنر آزمون دادن و قوی کردن مهارت‌ها در این  زمین این هست که داوطلب بتونه از تمام دانشی که داره در جلسه آزمون به بهترین شکل ممکن استفاده کنه تا بتونه به نتیجه ای که می‌خواد برسه. اگر شما دانش بالایی داشته باشید و تسلط خوبی هم روی تست زده پیدا کرده باشید اما هنر آزمون دادن رو در خودتون تقویت نکنید به احتمال خیلی زیاد نمی‌تونید به نتیجه ای که می‌خواید و لایق شماست برسید.

استفاده از این نکات و مهارت‌ها به امیررضا احمدی رتبه 47 کنکور ریاضی سال 1402 کمک کرد که بتونه در آزمون آزمایشی 15 اردیبهشت تراز بالای 7000 و رتبه 19 کشور، 12 منطقه و 1 شهر رو در آزمون قلم چی بگیره!

کسب رتبه های برتر در آزمون قلمچی توسط امیررضا احمدی رتبه 47 کنکور ریاضی 1402

حتی استفاده درست از مهارت‌های مربوط به هنر آزمون دادن باعث شده که امیر رضا بتونه در درس شیمی که درس سختی هم در این آزمون به حساب میومد تراز 8549 رو بگیره.

دلنوشته‌ی کیمیاگر اعظم برای امیر رضا احمدی

“اگر از من بخوان که امیررضا احمدی رو توصیف کنم بیشتر باید به سراغ توصیف‌های مولانا از شمس برم. مولانا گاهاً که نمی‌تونه چیزی رو وصف کنه به مرحله جنون می‌رسه و در توصیف اون چیز میگه که: «شکر اندر شکر اندر شکر اندر شکر است».

امیر رضا احمدی هم دقیقاً همینطوره. به این دلیل که این داوطلب یکی از بی‌حاشیه‌ترین افرادی هست که در کل زندگیم با اون‌ آشنا شدم.

همچنین در کنار این بی‌حاشیه بودن به شدت هم عاقل و به قولی عمیقه. مثلاً در انتهای کلاس‌ها که در رابطه با تکنولوژی و موارد مربوط به اون صحبت می‌شد نظرات امیر رضا احمدی واقعاً جذاب و شوکه کننده بود.

نگاه منطقی این فرد به زندگی باعث شد که بتونه مسیر مناسبی رو برای زندگیش بچینه، پیش بره و به نتیجه‌ای که می‌خواد برسه.

به عقیده من امیررضا احمدی جزو افرادی هست که می‌تونه در زمینه‌های مختلف از جمله علمی شغلی زندگی شخصی و مواردی از این دست کارهای بزرگ و مهمی را انجام بده.

بشدت دوستش دارم و براش آرزوش موفقیت می‌کنم.”

چت مشاور کنکور محمدحسین جدیدی نژاد با رتبه 47 کنکور بعد از اعلام نتایج

زینب اسدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درسا سیاه کمری :  پشت کنکوری موفق و دانشجوی داروسازی شهید بهشتی

د آبان 1 , 1402
در ادامه قصد داریم درباره درسا سیاه کمری که دانشجوی داروسازی شهید بهشتیه و مسیری که برای رسیدن به موفقیت طی کرده رو معرفی و بررسی کنیم. آشنایی با درسا سیاه کمری درسا سیاه کمری دوران تحصیل خودش رو در استان کرمانشاه و در مدرسه فرزانگان (استعدادهای درخشان و تیزهوشان) گذروند. […]
درسا سیاه کمری: پشت کنکوری که داروسازی دانشگاه شهید بهشتی قبول شد

You May Like