درسا سیاه کمری :  پشت کنکوری موفق و دانشجوی داروسازی شهید بهشتی

در ادامه قصد داریم درباره درسا سیاه کمری که دانشجوی داروسازی شهید بهشتیه و مسیری که برای رسیدن به موفقیت طی کرده رو معرفی و بررسی کنیم.

آشنایی با درسا سیاه کمری

درسا سیاه کمری دوران تحصیل خودش رو در استان کرمانشاه و در مدرسه فرزانگان (استعدادهای درخشان و تیزهوشان) گذروند.

درسا در دو سال قبل از کنکورش عضو مرکز مشاوره جدیدی نژاد شد تا بتونه نتیجه مدنظر خودش رو بگیره. جالبه بدونید که درسا از همون ابتدا هم به داروسازی علاقمند بود.

این یک نقطه قوت برای درسا بود که از همون ابتدا می‌دونست که به چه زمینه ای علاقه داره و برای رسیدن بهش هم تمام تلاشش رو کرد.

آشنایی با درسا سیاه کمری دانشجوی داروسازی شهید بهشتی

تجربه پشت کنکور موندن شجاعانه به سبک درسا سیاه کمری

خیلی از بچه هایی که به نتیجه دلخواهشون در کنکور اولشون نمی‌رسن جرئت پشت کنکور موندن رو هم ندارن و به اجبار یکی از رشته هایی که می‌تونن قبول بشن رو انتخاب و برخلاف میلشون در اون زمینه تحصیل می‌کنن.

اما درسا داستان متفاوتی رو داشت، یعنی کاملا شجاعانه تصمیم گرفت در انتخاب رشته کنکور اولش فقط مواردی رو انتخاب کنه که بهشون علاقه داره. اما زمانی که نتایج انتخاب رشته اعلام شد با کلمه “مردود” روبرو شد!

اما واقعیت اینه که درسا سیاه کمری بیدی نبود که با این بادها بلرزه. پس تصمیم گرفت دوباره در کنکور شرکت کنه و این بار تلاش و دقت خودش رو چند برابر کنه تا به چیزی که می‌خواد برسه‌.

البته باید تاکید کنیم که درسا در سال اولی که کنکور داد هم از نظر سطح علمی واقعا خوب و قوی بود، اما به دلیل مشکلات جانبی از جمله عدم توانایی برای کنترل اضطرابش در جلسه آزمون اغلب نمی‌تونست آزمون های خوبی رو بده.

پس در سال بعدی که خواست پشت کنکور بمونه یکی از اصلی ترین اهدافش، تقویت مهارت های آزمون دادن و کنترل اضطراب و استرس در جلسات آزمون بود.

در همین جهت هم آموزش های مناسبی به درسا داده شد و به درسا کمک کرد که در نهایت به هدف خودش برسه.

پشت کنکور ماندن رتبه 952 تجربی و مردود شدن در سال اول

اما واقعیت اینه که درسا سیاه کمری بیدی نبود که با این بادها بلرزه. پس تصمیم گرفت دوباره در کنکور شرکت کنه و این بار تلاش و دقت خودش رو چند برابر کنه تا به چیزی که می‌خواد برسه‌.

البته باید تاکید کنیم که درسا در سال اولی که کنکور داد هم از نظر سطح علمی واقعا خوب و قوی بود، اما به دلیل مشکلات جانبی از جمله عدم توانایی برای کنترل اضطرابش در جلسه آزمون اغلب نمی‌تونست آزمون های خوبی رو بده.

پس در سال بعدی که خواست پشت کنکور بمونه یکی از اصلی ترین اهدافش، تقویت مهارت های آزمون دادن و کنترل اضطراب و استرس در جلسات آزمون بود.

در همین جهت هم آموزش های مناسبی به درسا داده شد و به درسا کمک کرد که در نهایت به هدف خودش برسه.

کارنامه کنکور دانشجوی داروسازی دانشگاه شهید بهشتی

زمانی که کارنامه کنکور درسا سیاه کمری نگاه می‌کنیم متوجه می‌شیم درسا استراتژی خیلی خوبی رو برای کنکورش در نظر گرفته بود و اون هم این بود که دروس عمومی رو خیلی بالا بزنه و همین موضوع هم بهش کمک کرد که تراز خیلی بالایی رو در دروس عمومی کسب کنه.

  • دینی 90%
  • زبان 94%
  • و عربی 89%

همچنین یکی دیگه از استراتژی هایی که درسا اون رو به کار گرفت این بود: درصد دروسی که در اونها قوی بود مثل فیزیک، عربی و زبان رو بالا نگه داشت.

همچنین درسا هیچ افت ترازی در کارنامه کنکور خودش نداشت. یعنی هیچ درسی رو کمتر از میانگین درصد سایر رتبه برتر ها نزده بود. یعنی تونست این درصد هارو در دروس کنکور تجربی رو کسب کنه:

  • ریاضی 58%
  • زیست شناسی 47%
  • شیمی 55%
  • فیزیک 74.5%

با این درصد ها درسا تونست به رتبه 952 منطقه 2 برسه.

سبک مطالعه فیزیک درسا سیاه کمری

در کارنامه ی کنکور درسا هم دیدید که فیزیک رو حدودا 74.5% زده بود. حالا سوال پیش میاد که درسا چطور تونسته در دسی مثل فیزیک همچین درصد بالایی رو کسب کنه؟

در واقع برای رسیدن به درصد بالای فیزیک درسا 3 کار رو انجام داد:

1. تست زنی زیاد

درست برای درس فیزیک 2 جلد کتاب رو به صورت کامل و به همراه جزئیات تست زنی کرد.

2. تکرار تست های غلط، نزده و مارک شده

این کار که تست های مهم آزمون ها یا کتاب های تست خودتون رو مشخص کنید و نکاتشون رو تکرار و تمرین کنید در درس فیزیک دارای اهمیت خیلی زیادیه که درسا هم همین کارو می‌کرد.

3. استفاده از کلاس برای رفع اشکالات جزئی

در روزهای نزدیک به کنکور که درسا اشکالات خودش در درس فیزیک رو متوجه شده بود، یا یک حرکت هوشمندانه در چند جلسه کلاس خصوصی شرکت و اون مشکلات رو برطرف کرد. با این کار هم تونست درصد فیزیک خودش رو کنکور رو به بیشترین میزان ممکن برسونه.

افزایش تراز قلمچی به سبک دانشجوی داروسازی شهید بهشتی

روش افزایش تراز درسا سیاه کمری دانشجوی داروسازی شهید بهشتی

زمانی که موضوع صحبت افزایش تراز در آزمون قلمچی هست، همیشه هدف بیشتر کردن میزان مطالعه نیست.
بعضی اوقات مشکلات دیگه ای مانع کسب تراز های بالا می‌شن که باید رفعشون کنیم.

گاها برای درسا سیاه کمری هم پیش میومد که در آزمون ها تراز خوبی رو کسب نکنه و دلیل اون هم مدیریت نامناسب جلسه آزمون و تنش و اضطرابی بود که در آزمون ها بهش درست می‌داد.

اما درسا به کمک تحلیل آزمون درست و اصولی تونست متوجه اشکالات خودش در جلسات آزمون و سبک مطالعاتیش بشه و بدونه که چه مواردی نیاز به تغییر دارن.

همچنان که می‌بینید در تاریخ 27 خرداد یعنی چند روز مونده به کنکورش درسا تونسته بود تراز 7237 رو در آزمون قلمچی کسب کنه که تراز خیلی خوبیه.

افزایش تراز قلمچی به سبک دانشجوی داروسازی شهید بهشتی

پس می‌شه گفت که تحلیل آزمون کردن یکی از روش هاییه که رتبه های برتر ازش استفاده می‌کنن تا مشکلات و نقاط ضعف خودشون رو بشناسن و برطرفشون کنن.

البته باید بدونید که در تحلیل آزمون تمام جوانب از جمله جنبه علمی، هنر آزمون دادن و مدیریت جلسه، جنبه روانی و… بد در نظر گرفته بشن. دقیقا همونطور که در عکس هم می‌بینید درسا هم تمام مورد رو به درستی بررسی و تحلیل کرده.

تحلیل آزمون درسا سیاه کمری دانشجوی داروسازی شهید بهشتی

تاثیر حمایت خانواده در رتبه شدن پشت کنکوری ها

زمانی که یک شخص تصمیم می‌گیره پشت کنکور بمونه، حمایت خانواده مهم ترین چیزیه که می‌تونه بهشون کمک کنه تا به درصدهای بالایی در آمون ها برسن.

همونطور که جدول روندنمای درسا سیاه کمری رو می‌بینیم، رنگ اون کاملا سبز هست. قطعا حمایت خانواده درسا در طول یک سالی که پشت کنکور بوده و این روند مناسب رو طی کرده بی تاثیر نبوده.

به این دلیل که خانواده می‌تونن با حمایت های عاطفی باعث کاهش اضطراب بچه ها بشن و همچنین نیازهاشون رو در سال کنکور در حد توان برطرف کنن تا اونها بتونن با خیالی آسوده و بدون فکر مسیر موفقیت و درس خوندنشون رو طی کنن.

جدول روندنمای رتبه 952 منطقه 2 تجربی و تاثیر حمایت خانواده در این روند

دقیقا نکته‌ی مهمی که در موفقیت درسا سیاه کمری نقش بسزایی داشت، حمایت بی چون و چرای خانوادش از درسا در سال پشت کنکورش بود.

دلنوشته کیمیاگر اعظم برای درسا سیاه کمری

“زمانی که می‌خوام درباره درسا سیاه کمری بنویسم شاید اولین کلمه‌ای که به ذهنم میاد “خوش فکر” هست. درسا سیاه کمری یکی از آدم های خوش فکر این روزگاره که من توفیق آشنایی باهاش رو داشتم.

درسا مثل دختر نداشته من (هنوز نداشته من) برای من عزیزه، چون همیشه نوع نگاهش به زندگی برای من ارزشمند بوده‌.

زمانی که به‌ دیدگاه زندگی به درسا نگاه می‌کنم، می‌بینم که سعی می‌کنه با خرد و منطق همه چیز رو بسنجه و خودش رو به نسبت دیروز تبدیل به آدم بهتری بکنه. من بهش افتخار می‌کنم و دوست دارم یک روز من هم بتونم به چنین رویکردی در زندگی برسم.

اما د رابطه با درسا 3 ویژگی دیگه هم هست که دوست دارم درباره اونها صحبت کنم. موضوع اول نگاه منطقی و سبک زندگی درست درسا هست.

درسا سیاه کمری رتبه 952 تجربی و دانشجوی داروسازی شهید بهشتی

وقتی درباره درسا حرف می‌زنیم باید بدونیم با آدمی روبرو هستیم که همیشه منطقی به زندگی نگاه می‌کنه و با همین رویکرد می‌تونه اشکالات خودش رو شناسایی و رفع کنه. این مشکلات می‌تونه مربوط به آزمون هاش، نوع نگاه به زندگی و حتی مرتبط با سبک موسیقی مورد علاقه ما باشه‌ که درسا به این نوع فکر کردن مجهزه!

ویژگی دوم درسا خوش قلب بودنش هست. شاید کمتر کسی بتونه مثل درسا خوش قلب باشه،  به دوست هاش اهمیت بده و براش مهم باشه که اونها هم بتونن در کنکورشون نتیجه بگیرن‌.

یادمه که سه تفنگدار یعنی تبسم فتحی رتبه 69، درسا سیاه کمری رتبه 952 و مهپاره سیاه کمری رتبه 652 کنکور، سه دوستی که می‌شناختم و هر سه شون هم تونستن رتبه های عالی بگیرن، به واسطه قلب بزرگشون تونستن دوستی خوب و عمیقی رو با هم داشته باشن.

ویژگی سوم درسا سیاه کمری نگاه همه جانبه این شخص هست. درسا به هیچ وجه فردی تک بعدی نیست که در همه زمینه‌ها خودش رو توسعه داده.

آدمی که به موسیقی علاقمنده، کارهای هنری رو دنبال می‌کنه، فعالیت های جانبی داره، ورزش می‌کنه و همه این ها در کنار همدیگه شخصیتی تکمیلی و خوبی رو برای درسا ساختن.

من به این ویژگی درسا افتخار می‌کنم و امیدوارم که سالیان سال بتونیم دوست های خوبی برای هم باشیم.”

تشکر خانواده درسا سیاه کمری رتبه 952 از محمدحسین جدیدی نژاد مشاور کنکورش در سال کنکور

چطور استمرار مطالعاتی داشته باشیم؟

رفع ناامیدی پشت کنکوری ها به سبک رتبه برترها

راز موفقیت در کنکور از زبان دانشجوی داروسازی شهید بهشتی

بررسی خوابگاه دانشگاه شهید بهشتی

آیا رشته داروسازی ساده ست؟

معرفی رشته داروسازی دانشگاه شهید بهشتی

خاطره روز قبولی کنکور

کلاس کنکور شرکت کنیم یا نه؟

مزایا و معایب پشت کنکور ماندن

راه مقابله با استرس در سال کنکور

نقش دوست خوب در موفقیت

زینب اسدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عماد جمال زهی پشت کنکوری موفق و دانشجوی پزشکی

ش آبان 27 , 1402
عماد جمال زهی دانشجوی موفقی که تونست بعد از موندن پشت کنکور در سال بعد با تلاش بی قفه به هدفش که رشته‌ی پزشکی بود برسه. اما چه عواملی باعث موفقیت عماد در سال کنکورش شدن؟ عماد با چه روش هایی تونست در رشته و دانشگاه مدنظرش قبول بشه؟ در […]
معرفی رتبه برتر، عماد جمالزهی، پشت کنکوری موفق و دانشجوی پزشکی آزاد تهران

You May Like