زهرا مبین : رتبه 96 کنکور انسانی 1402

زهرا مبین رتبه 96 کنکور سال 1402 یکی از دانش آموزهای رشته انسانی که می‌تونه الگوی بچه‌های زیادی باشه تا بتونن از روش درس خوندن و سبک مطالعه‌اش الگو بگیرن تا خودشون رو به رتبه و نتیجه مورد نظرشون برسونن. .

زهرا مبین : رتبه 96 کنکور انسانی 1402 در کنار مشاور کنکور محمدحسین جدیدی نژاد

آشنایی با رتبه 96 انسانی 1402

آشنایی با رتبه 96 انسانی 1402

زهرا مبین دانش آموز مدرسه فرزانگان در شهر ساوه بود. زهرا در پایه دهم و یازدهم المپیاد ادبی رو دنبال می‌کرد که در آخر به دلیل یک اختلاف درصد خیلی کم و ناچیز از گرفتن مدال محروم باز موند. بعد از این جریان زهرا مجدداً به فرایند کنکوری خوندن برگشت و تصمیم گرفت که در کنکور جزو بهترین‌ها باشه.

زهرا مبین روش‌های منظم و درستی برای درس خواندن و مطالعه داشت که استفاده از این روش‌ها می‌تونه شدیداً به شما کمک کنه که نتیجه مورد نظر خودتون رو به صورت کامل کسب کنید.

کارنامه کنکور و امتحان نهایی زهرا مبین

کارنامه کنکور زهرا مبین رتبه 96 کنکور انسانی

مبین زهرا مبین در کنکور انسانی 1402 که ریاضی به واقعا سختی داشت برای درس ریاضی روی درصد های پایین اکتفا می‌کنه و زمان و هدف خودش رو روی دروس پایه و مهم تر می‌زاره.

مبین زهرا مبین در کنکور انسانی 1402 که ریاضی به واقعا سختی داشت برای درس ریاضی روی درصد های پایین اکتفا می‌کنه و زمان و هدف خودش رو روی دروس پایه و مهم تر می‌زاره. که این موضوع خودش نشون دهنده مهارت آزمون دادن و تفکر درست این رتبه برتر هست. 

درصد های خوب و جالب زهرا در کارنامه کنکورش شامل علوم اجتماعی 91%، روانشناسی 93%، عربی 77% و اقتصاد 77% هست.

همین درصدهای بالا باعث شد که زهرا در بخش نمره کل دروس اختصاصیش تراز 10626 رو بگیره که تراز واقعا خوب و چشمگیریه.

نکته مهم‌تر اینه که وقتی به کارنامه کنکور زهرا نگاه می‌کنید هیچ درسی درصد خیلی پایینی نداره و کمتر از مقدار استاندارد خودش نیست.

(توجه کنید که ریاضی کنکور انسانی سال ۱۴۰۲ به شدت سخت بود و درصد اون رو در کارنامه زهرا به عنوان درصد پایین در نظر نمی‌گیریم.) همین بالا بودن درصد دروس مختلف باعث شده که زهرا بتونه به رتبه مد نظر خودش برسه.

قسمت جذاب‌تر و قابل توجه‌تر تراز 10388 سوابق تحصیلی ( یا همون امتحان نهایی ) هست.

اگر به کارنامه امتحان نهایی زهرا نگاه کنید می‌بینید که در درس فارسی 3 نمره 19.75 رو گرفته و همه می‌دونن که در رشته انسانی نمره گرفتن در این درس تا چه حد سخته! و نمره سایر دروسش هم در رینج 19.5 تا 20 هستن.

همین نمرات بالا در کسب یک تراز فوق العاده و در نتیجه رتبه مطلوب در کنکور به زهرا کمک مستقیمی کردن.

آزمون و مهارت‌های آزمونی به سبک زهرا مبین

کارنامه قلمچی زهرا مبین رتبه 96 کنکور انسانی

وقتی به آزمون‌های زهرا مبین نگاه بکنید نکته مهم را متوجه میشید. موضوع هم اینجاست که مسیر درس خوندن زهرا تقریباً یک مسیر مشخص و خطی رو طی می‌کنه که یعنی زهرا تونسته روند درس خوندن و آزمون دادن خودش رو در دست بگیره. ( البته به جز آزمون هفدهم که بنا به دلایل مشخصی زهرا در اون آزمون افت تراز داشت.)

 حالا ممکنه بپرسید ثبات درسی چطور ایجاد میشه؟ قطعاً با تحلیل آزمون.

دانش آموزی مثل زهرا که روند درس خوندن منظم و مشخصی داره قطعاً به کمک تحلیل آزمون جزئیات رو مورد بررسی قرار میده و بر اساس اون‌ها درس خوندن خودش رو هدف گذاری می‌کنه. در آخر همین کار باعث میشه که به رتبه 2 رقمی در کنکور برسه.

جمع‌بندی و تحلیل آزمون به سبک رتبه ۹۶ انسانی

چت با زهرا مبین رتبه 96 کنکور انسانی 1402

زهرا مبین به همراه تعداد زیادی از بچه‌های خفن مجموعه از تاریخ 26 فروردین ماه جمع بندی خودشون رو شروع کردن. (درس‌های زهرا بیست و پنجم اسفند ماه تموم شد و در اردوی عید یک دور درس ها رو مرور کرد)

جمع‌بندی در مرکز مشاوره جدیدی نژاد دارای 5 فاز اصلی هست که بچه‌های VIP از 26 فروردین اون رو شروع می‌کنن تا بتونن جمع‌بندی رو یک فاز بیشتر از سایر دانش آموزها انجام بدن.

رکن اصلی جمع‌بندی این هست که دانش آموزها بتونند با زدن تست کنکورهای قبلی و میزان تسلط خودشون بر اون‌ها سبک مطالعاتی خودشون رو اصلاح کنند و پیش برن. درعکس زیر روندنمای زهرا مبین که برای کنکور 1400 داخل اون رو پر کرده رو می‌بینید.

در این روند نما مباحث تست‌های غلط با رنگ قرمز، نزده‌ها با رنگ نارنجی و موارد درست با رنگ سبز مشخص شدن. همونطور که می‌بینید تست های نزده و غلط در یک مبحث خاص پراکندگی دارند که بعد از پی بردن به این موضوع داوطلبی مثل زهرا مبی نشروع به کار کردن اون‌ها می‌کنه. 

روندنمای جمع بندی رتبه 96 کنکور انسانی
تحلیل آزمون به روش زهرا مبین رتبه 96 کنکور انسانی

نکته جالب‌تر اینجاست که زهرا همین روند نما رو هم تحلیل و نکاتی رو براش یادداشت کرده. مواردی از جمله علت بی‌دقتی‌ها راه حلی برای رفع اون‌ها و… در این تحلیل آورده شدن.

مثلاً زهرا بعد از کسب درصد 93 در درس عربی به این نتیجه رسیدی که با بیشتر زدن تست‌های بخش قواعد دوازدهم و کار کردن درک مطلب به صورت روتین می‌تونه این درصد رو 100 برسونه. نکته اصلی اینجاست که اکثر رتبه برترها و داوطلب‌های دیگه می‌تونن در زمان جمع‌بندی پیشرفت زیادی بکنن.

توجه زیاد به خلاصه نویسی

در مصاحبه‌ای که با زهرا مبین داشتیم و می‌تونید اون رو در فیلم پایین ببینید، متوجه میشید زهرا از اون قبیل داوطلب‌هایی بود که خلاصه نویسی رو خیلی جدی می‌گرفت و برای این کار وقت زیادی می‌ذاشت.

حدود سه روز بعد از اعلام نتایج کنکور 1402 زهرا مبین در مدرسه فرزانگان ساوه برای بچه‌های سال دهم درباره موضوعات مختلف حرفت زد و در اونجا در رابطه با خلاصه نویسی و اهمیت اون صحبت کرد. (به دلیل عدم ضبط کردن جلسه، ویس یا فیلمش رو نداریم.)

زهرا در اون جلسه گفت که در ابتدا وقتی خلاصه نویسی می‌کردم حس می‌کردم که وقتم داره تلف میشه اما هرچی بیشتر جلو می‌رفتم خلاصه نویسی حکم یک گنجینه را برای من پیدا کرد. هر بار که یک آزمونی رو می‌زدم سراغ خلاصه نویسی‌ها می‌رفتم، نکات جدید رو بهشون اضافه می‌کردم تا به کیفیت خلاصه نویسی هام اضافه بشه.

دلنوشته کیمیاگر اعظم برای زهرا مبین

“از همون ابتدا که زهرا مبین رو دیدم و در رابطه با المپیادش با همدیگه صحبت کردیم و بهش پیشنهاد دادم که المپیاد رو ادامه بده به نظرمدانش آموز بسیار توانمند و خاصی بود. من یقین دارم که زهرا مبین رتبه 96 کنکور انسانی 1402 این توانایی رو داره که بتونه آدم بسیار بزرگی بشه به چند دلیل:

  1. زهرا مبین شخصیت بسیار بی‌آلایشی داره و فردیه که تکلیفش با خودش مشخصه و می‌دونه که خودش با خودش چند چنده و از زندگی چی می‌خواد. همین موضوع باعث میشه وقت خودش رو برای عواملی که به ظاهر اما اون رو از اهداف اصلیش دور می‌کند تلف نکنه. همین عامل هم باعث رشد زهراست و باعث نتیجه گرفتنش تو هر زمینه ای می‌شه.
  2. زهرا یک ثبات خاص و جذابی در درس خواندن و همچنین پیگیری اهدافش داره. من این موضوع رو هم در زمان المپیادش و هم در زمان درس خوندنش برای کنکور دیدم که ترکیب این دو مورد به همراه مهارت‌هایی از جمله سخنوری بسیار خوبش و شخصیت فوق العاده خوش قلبش می‌تونه بهش کمک بکنه که آینده بسیار روشنی داشته باشه.”
چت با زهرا مبین رتبه 96 کنکور انسانی 1402

زینب اسدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فائقه آب پیکر رتبه ۲۲۱ انسانی ۱۴۰۲:  روش  مطالعاتی +  سبک تست زنی

ی مهر 23 , 1402
فائقه آب پیکر رتبه ۲۲۱ انسانی ۱۴۰۲:  روش  مطالعاتی +  سبک تست زنی
فائقه آب پیکر رتبه ۲۲۱ انسانی ۱۴۰۲: روش مطالعاتی + سبک تست زنی

You May Like