محمدرضا پناهلو : رتبه 360 تجربی، 87 زبان و دانشجوی پزشکی بهشتی

محمدرضا پناهلو که تونست در کنکور 1401 رتبه 360 تجربی و 97 زبان رو کسب کنه در مسیر موفقیت خودش از روش های زیادی استفاده کرد. در ادامه قصد داریم با بررسی این راه ها به شما کمک کنیم که بتونید به رتبه، رشته و دانشگاه مورد علاقتون برسید.

محمدرضا پناهلو : رتبه 360 تجربی، 87 زبان و دانشجوی پزشکی بهشتی

آشنایی با محمدرضا پناهلو

محمدرضا پناهلو آموز علامه‌ی حلی ابهر بود که تونست توی کنکور رتبه‌ی 360 تجربی و 97 زبان رو به دست بیاره. محمدرضا دانش‌آموزی بود که توی ماه‌های آخر نزدیک به کنکور بیشتر از بچه‌های دیگه پیشرفت کرد که دلایل اون رو جلوتر بررسی می‌کنیم.

چت محمدحسین جدیدی نژاد با رتبه 360 تجربی و 97 زبان بعد از اعلام نتایج

همچنین روش درس خوندن و جزییات کارهایی که برای موفقیت در سال کنکور انجام داد رو ازش یاد می‌گیریم. اما ناگفته نمونه که محمدرضا در زمان انتخاب رشته به پزشکی علاقه داشت و در سال 1401 پزشکی دانشگاه شهید بهشتی رو قبول شد.

کارنامه کنکور رتبه 360 تجربی

کارنامه کنکور رتبه 360 تجربی و 97 زبان 1401

توی کارنامه کنکور محمدرضا پناهلو بیشترین چیزی که به چشم میخوره این که هیچ درسی دامپ نشد.(یعنی هیچ درسی از اون مقداری که باید ضعیفتر نبود و درصد پایینی نداشت) همین موضوع باعث شد که محمدرضا در هیچ درسی به نسبت بقیه رقبا عقب نمونه.

در نتیجه ترازش هم بالا شد. همچنان که میبینید اغلب دروس عمومی محمدرضا در محدوده 70 تا 80 درصد و دروس تخصصی هم در رینج حدودا 60 تا 70 درصد هستن. مزیت مهم کارنامه‌ی محمدرضا رتبه 360 تجربی اینه که هم در دروس عمومی هم در دروس اختصاصی تونسته بود ثبات لازم زو ایجاد کنه.

این به این معناست که ایشون تمام دروس رو در کنار همدیگه میخوند. یعنی مثل خیلی از بچه های دیگه جوری نبود که یه درسی رو بیشتر بخونه و درسهای دیگه رو کاملا رها بکنه. البته محمدرضا در درس زیست شناسی و فیزیک هم به ترتیب 71% و 78.9%  رو کسب کرد.

همین دروس هم نقش بسیار مهمی رو در رتبه برتر شدن محمدرضا داشتن. بعد از اینها روزی بود که محمدرضا خبر خوش قبلیش در دانشگاه شهید بهشتی در رشته پزشکی رو از سایت گرفته بود.

نتیجه انتخاب رشته رتبه 360 تجربی و 97 زبان

تحلیل آزمون به سبک محمدرضا پناهلو

زمانی که به‌ تحلیل آزمون های محمدرضا پناهلو نگاه میکنیم متوجه این میشیم که محمدرضا همیشه تونسته تو آزمونها خودشون رو به ثبات لازم برسونه. در عکس هم می‌بیند که درصد های آزمون های آزمایشی محمدرضا شبیه به درصدهای هاش در کنکور هستن.

درصدهای بالای محمدرضا پناهلو رتبه 360 تجربی در آزمون های قلمچی

یعنی این فرد تونسته درصد خودش رو به حد خوبی برسونه و درصدها رو ثابت نگه داره و در کنکور هم حداکثر دانش خودش رو پیاده کنه. بنابراین رسیدن به ترازهای بالای 7000 برای محمدرضا پناهلو در ماه ها آخر مهیا شد.

در واقع این دانش آموز از حدود 3 ماه مونده به کنکور تراز 7000 آزمون ها میشد و تا تراز 7300 و 7400 هم پیش رفت. دلیل این پیشرفت رو میشه به تحلیل آزمون و پیدا کردن اشکالات دونست. یعنی دانش آموز میتونه اشکالات خودش رو شناسایی بکنه، اونها رو حل بکنه تا بتونه به نتیجه دلخواهش برسه.

پیشرفت در دوران جمع‌بندی به کمک گنجینه کیمیاگرانه

اگر بخوایم این محمدرضا پناهلو صحبت بکنیم در واقع باید این رو بیان کنیم که محمدرضا در دوران جمع بندی کیمیاگران که شامل 5 فازه، به شدت پیشرفت کرد. دلیل این موضوع استفاده از گنجینه‌ی کیمیاگرانه بود.

گنجینه کیمیاگرانه شامل نکاتیه که در زمان تحلیل آزمونها و در زدن کنکورها در چند فاز اول جمع بندی اونهارو یادداشت میکنیم و بعد به کمک عصاره گیری حجم اینها رو کم می‌کنیم‌ در آخر هم به نکاتی مختصرتر و مهمتر میرسیم.

محمدرضا گنجینه کیمیاگرانه‌ی بسیار ارزشمندی داشت و همین عامل هم باعث شده بود که بتونه توی دوران جمع بندی و به خصوص در چند روز پایانی موندن به کنکور به شدت پیشرفت بکنه.

حضور در کارگاه‌های کیمیاگرخونه

محمدرضا پناهلو رتبه 360 تجربی و 97 زبان همیشه در کارگاه های کیمیاگرخونه حضور پررنگ و فعالی داشت و برای بسیاری از دانش آموزها برای بسیاری از دانش آموزها الگو بود.

حضور محمدرضا پناهلو رتبه 360 تجربی 1400 در کارگاه‌های کیمیاگرخونه

یکی از مهمترین کارگاه هایی که ایشون حضور داشتن آنفولانزای بهمن ماه و اسفندماه بود که برای کنکوری های 1402 برگزار میشد که محمدرضا اومد و تجربه‌ی خودش در رابطه با نحوه‌ی حفظ انگیزه و رسیدن به نتیجه دلخواه توی کنکور رو با بچه ها در میون گذاشت.

توی این کارگاه صبا فرهنگ و تینا فرهنگ 2 دانشجوی رشته پزشکی دانشگاه تهران و داروسازی دانشگاه تهران حضور داشتن. و در کنار محمدرضا پناهلو تجربیات خودشون رو به بچه ها منتقل کردن.

نگاهی به شخصیت هنری رتبه 360 تجربی

گاهی وقتا که راجع به رتبه های برتر کنکور صحبت می‌کنیم احساس میکنیم که اینها افرادی هستن که کاملا تک بعدی آن و صبح تا شب زمانشون رو به درس خوندن اختصاص میدن‌ اما واقعیت اینه که واقعیت این نیست.

محمدرضا پناهلو گیتار رو در سال کنکورش شروع کرد و روزی نیم ساعت برای تمرین اون وقت میذاشت. که همین عامل باعث میشد بتونه روحیه‌ی خودش رو حفظ کنه و سرحالتر باشه.

در واقع امروز که ما با همدیگه صحبت میکنیم محمدرضا پناهلو رو میشه داره که شخصیت هنری هم دونست. کسی که در کنار درس خوندن داشتن یک شخصیت علمی، تونستنه هنر رو هم به درجات خوبی برسونه.

دلنوشته کیمیاگر اعظم برای محمدرضا پناهلو

“نوشتن درباره ی محمدرضا پناهلو برای من سخته به این دلیل که محمدرضا برای یه رفیق خیلی خیلی دوست داشتنی و صمیمیت. و وقتی به محمدرضا فکر میکنم لحظه های خیلی شادی رو حتی بعد از کنکورش به خاطر میارم.

چیزایی که دوست دارم راجع به محمدرضا بگم شاید جالب ترینش یه روزی بود که با محمدحسن شمسعلی از بچه بینایی سنجی دانشگاه ایران بیرون رفته بودیم. محمدحسن توی برگریچ یه برگر دوبل سفارش داد و حجم برگرش 2 برابر برگر ما بود و با هم دیگه عکس یادگاری گرفتیم.

محمدحسین جدیدی نژاد در کنار رتبه های برتر کنکور محمدرضا پناهلو و محمدحسن شمسعلی

همیشه وقتی نگاهش میکنم ساعتها به این عکس میخندم و قهقه میزنم. محمدرضا پناهلو از جمله بچه هایی بود که من رو به فوتبال علاقه مند کرد و درک کردم که فوتبال میتونه جنبه های بسیار دوست داشتنی داشته باشه و صرفا اون نگاه سطحی که بهش داشتم رو بتونم کنار بذارم و بعد از حدودا 30 سال تصمیم گرفتم که فوتبال ببینم.

البته دیدن این فوتبال و آشنا کردن من با فوتبال برای محمدرضا خیلی اتفاق جذاب و جالبی نبود، چون دیدن اون مسابقه فوتبال خیلی پر فراز و نشیب بود.

داستان از این قرار بود که من طرفدار منچستر سیتی بودم و محمدرضا پناهلو، علی مجیدی، عماد جمال زهی، امیرحسین مزینانی، فواد جمالزهی و علی رستمی طرفدار رئال مادرید بودن. البته رئال در دقایق اول بازی بازی گل زد و محمدرضا یه شادی پس از گل ناراحت کننده برای من داشت.

محمدرضا پناهلو در کنار محمدرضا جدیدی نژاد در زمان تماشای فیلم

البته دیری نپایید که این موضوع با برنده شدن کیمیاگر اعظم به نتیجه رسید و در فیلمی در کنار محمدرضا پناهلو و شایان شاملو که اون هم طرفدار منچستر سیتی بود ضبط شد.

جدا از تمامی این شوخی ها و همه‌ی این ماجرا ها محمدرضا شخصی هست که من بسیار دوستش دارم و مثل پسر نداشته‌ی خودم براش احترام قائلم. یقین دارم که محمدرضا پناهلو با قلب بسیار بزرگی که داره می‌تونه آینده‌ی بسیار روشنی داشته باشه و به افراد  بسیار زیادی در دنیا کمک کنه.”

زینب اسدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کیانوش سلیمی: رتبه 502 کنکور و دانشجوی پزشکی

ش مهر 15 , 1402
در ادامه قصد آشنایی با کیانوش سلیمی که رتبه 502 کنکور تجربی در سال 1402 و دانشجوی پزشکی همدان رو داریم. همچنین دلایل موفقیت و راه های کسب این رتبه رو هم بررسی می‌کنیم. آشنایی با رتبه 502 تجربی 1402 کیانوش سلیمی حدوداً دو سال و چهار ماه رو عضو […]
کیانوش سلیمی رتبه 502 کنکور تجربی سال 1402

You May Like