شکیبا انصاری :  پشت کنکوری موفق و دانشجوی پزشکی کرمانشاه

شکیبا انصاری که کنکوری 1401 بود اما به نتیجه دلخواهش نرسید، با شجاعت پشت کنکور موند و موفق شد با روش های مختلفی که در ادامه اونهارو معرفی می‌کنیم در کنکور 1402 در رشته پزشکی قبول بشه!

شکیبا انصاری :  پشت کنکوری موفق و دانشجوی پزشکی کرمانشاه

شما هم می‌تونید با استفاده از روندی که شکیبا پیش گرفت در کنکور خودتون رتبه مدنظرتون رو کسب کنید.

آشنایی با شکیبا انصاری

شکیبا انصاری در سال 1401 در کنکور شرکت می‌کنه و رشته ها و دانشگاه های مدنظرش رو قبول نمی‌شه. بنابراین تصمیم می‌گیره که در کنکور 1402 مجددا شرکت کنه. بعد از تصمیم گیری برای شرکت در کنکور دومش حدودا 1 سال رو در مرکز مشاوره جدیدی نژاد عضو بود.

آشنایی با شکیبا انصاری دانشجوی پزشکی دانشگاه کرمانشاه

شکیبا در کنکور 1402 تونست خودش رو به نتیجه و رتبه ای که میخواست (پزشکی) برسونه و نتیجه‌ی مورد نظر خودش رو کسب کنه.

کارنامه کنکور دانشجوی پزشکی کرمانشاه

خب بریم یه نگاه به کارنامه‌ی کنکور شکیبا بندازیم. در کارنامه‌ی کنکور شکیبا مهمترین ویژگی که می‌شه ازش یاد کرد تراز 9873 توی دروس اختصاصی هست. در کنکور 1402 دانش آموزهای پشت کنکوری که ترمیم معدل کرده بودن، به نظر منِ جدیدی نژاد به شکل ناعادلانه‌ای تراز دادن.

همین عامل باعث شد که معدل بسیار بسیار خوب شکیبا انصاری تراز 8561 رو بده. بنابراین نمرات امتحان نهایی مقداری از تراز کل شکیبا رو کاهش داد.

مهمترین ویژگی کارنامه‌ی شکیبا اینه که همه‌ی درسها در یک بازه‌ی خوب زده شدن. زیست شناسی 52% و فیزیک حدود 52%، زمین شناسی 60%، ریاضی و شیمی در محدوده 35%.

اما مشکلی که وجود داشت این بود که درس ریاضی کنکور 1402 به شدت سخت بود و درصد 35 جزو درصدهای مطلوب و قابل قبول کنکور محسوب می‌شد.

مدیریت آزمون : دلیل پیشرفت چشمگیر رتبه و تراز

همه‌ی بچه ها وقتی پشت کنکور میمونن دلیلی برای پشت کنکور موندنشون وجود داره. یه نفر کم درس خونده، کسی دیگه اشتباه درس خونده، و… .

در رابطه با شکیبا هم این مورد وجود داشت که مدیریت آزمونش ضعیف بود. در واقع شکیبا اگر میتونست مدیریت آزمون خوبی داشته باشه یعنی دانش و توانایی خودش رو در آزمون بروز بده، قطعا میتونست در سال اول کنکورش نتیجه‌ی خوبی بگیره.

به همین خاطر در مرکز مشاوره جدیدی نژاد در raod map و نقشه‌ی راه رتبه برتر شدنِ شکیبا، عوامل و پارامتر های شخصیتی ایشون هم گنجونده شده بود.

مثلا آنچه که در تصویر زیر می‌بینید، آموزش انواع الگوهای شخصیتی و اینکه چطور بتونیم شخصیت مثبت نگر تری داشته باشیم وجود داره و در کنارش هم یه سری ارکان در زمینه‌ی مدیریت آزمون که بتونه زمان بندی آزمون خودش رو بهتر کنترل بکنه و راحت تر پیش ببره.

آموزش انواع تیپ های شخصیتی به شکیبا انصاری دانشجوی پزشکی کرمانشاه

در کنار این ها پارامترهایی مثل مدیریت زمان و کنترل استرس هم در جلسه آزمون نقش مهمی دارن که مثلا توی عکس پایین ما داریم آموزش های ابتدایی رو در زمینه‌ی کنترل زمان بندی و مدیریت زمان در جلسه‌ی آزمون میبینیم که باعث می‌شن فرد بتونه خودش رو کنترل کنه و آزمون رو به صورت مدیریت شده جلو ببره.

آموزش مدیریت زمان به دانشجوی پزشکی پزشکی کرمانشاه توسط محمدحسین جدیدی نژاد

همونطور که در کنکور شکیبا می‌بینیم با وجود این که ریاضی کنکور خیلی سخت بود و حتی بسیاری از رتبه‌های 2 رقمی ما درصد بیست و خورده‌ای ریاضی رو داشتن، شکیبا تونست خیلی قهرمانانه اوضاع رو کنترل کنه در این درس 35% رو بزنه.

تست زنی زیاد و متنوع به سبک شکیبا انصاری

زمانی که داریم از رتبه برتر شدن صحبت می‌کنیم باید بدونیم که این اتفاق نیازمند زدن تست های زیاده.

اغلب داوطلب ها برای هر درسشون حداقل یک جلد کتاب رو تست می زنن که بتونن در کنکور قبول بشن. اما نکته مهمی که وجود داره اینه که بچه ها بتونن تست های متنوع از آزمون های متفاوت بزنن.

شکیبا انصاری در دوره درس خوندنش نه تنها به سوالات آزمون های قلمچی پاسخ می‌داد، بلکه ساله ای آزمون های برتر (مثل نشان)، آزمون های گاج، گزینه 2 و سایر آمون های دیگه مثل زیستاز رو توی خونه پاسخ می‌داد که بتونه الگوی تست زنی خودش و مدیریت آزمون خودش رو تقویت کنه.

همچنان که در عکس پایین می‌بینیم ایشون روندنمایی و تحلیل آزمون مدارس برتر یا نشانه رو برای من ارسال کرد.

روندنمای تست زنی زیاد و متنوع شکیبا انصاری

جمع‌بندی تخصصی کنکور و قبولی در رشته پزشکی

زمانی که از جمع بندی کنکور صحبت می‌کنیم باید متوجه باشیم که جمع بندی تخصصی در زمان کنکور شامل 5 فاز می‌شه.

شکیبا انصاری کل این 5 بار با دقت نظر زیادی در مرکز مشاوره جدیدی نژاد گذروند. همچنان که در عکس پایین می‌بینیم شکیبا از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت کنکور زدن رو شروع کرد.

زدن کنکورهای سال های قبل و تحلیل اونها توسط شکیبا انصاری

شکیبا تمامی کنکورهای سال 97 تا 1401 و در کنارش کل آزمون های جامع قلمچی، گاج، گزینه 2 و مدارس برتر رو زد‌. ما در اینجا روندنمایی از کنکور 99 داخل کشور رو می‌بینیم که 6 اردیبهش ماه زده شد‌ یعنی تقریبا 1.5 ماه جلوتر از زمانی که قلمچی آزمون جمع بندی رو شروع می‌کنه.

همچنان که پیداست دانش آموز غلط ها، نزده ها و درست هاش رو در دروس مختلف با رنگ های خاصی مشخص کرده که با کمک این روندنما بتونه از مشاورش برنامه‌ی دقیقی بگیره.

اما یکی از مهمترین قسمت هایی که به شکیبا کمک کرد تا رتبه برتر بشه دقت نظر در دوران جمع بندی تو فاز های 4 و 5 بود.

در این دو فاز جمع بندی چیزی که مهم بود و معنا پیدا می‌کرد این بود که دانش آموز خوبی مثل شکیبا بتونه فاز های نهایی نزدیک به کنکور رو هم به خوبی پیش ببره.

در عکس زیر هم می‌بینید که فاز 4 جمع بندی به شکیبا تدریس شده و برنامه‌ی اون جلسه رو گرفته که بتونه متناسب با اون برنامه مسیر درس خوندن خودش رو طی بکنه.

برنامه ویژه جمع بندی تدوین شده برای شکیبا انصاری دانشجوی پزشکی در مرکز مشاوره جدیدی نژاد

دلنوشته کیمیاگر اعظم برای شکیبا انصاری 

دلنوشته کیمیاگر اعظم برای شکیبا انصاری دانشجوی پزشکی دانشگاه کرمانشاه

“حدودا 1 سال پيش که شکیبا انصاری رو دیدم از جلسات دوم یا سوم تقریبا مطمئن بودم که شکیبا دانش علمی لازم رتبه برتر شدن در کنکور رو داره. فقط نیازه که یک سری مهارت های ساده مدیریت آزمون رو یاد بگیره.

اما چیزی که شکیبا رو از بچه ه دیگه خیلی متفاوت می‌کرد این بود که شکیبا بشدت آموزش پذیر و منطقی بود.

یادمه که شکیبا با هر تحلیل آزمونش یک قدم به سمت جلو می‌رفت، می‌تونست ذهن خودش رو کنترل کنه و اگر استرسی وجود داره با منطق با اون روبرو بشه و اون رو مهار کنه.

علاه بر این ها مهم ترین ویژگی که می‌تونم درباره شکیبا بهش اشاره کنم مهربونی بسیار بسیار زياد این شخصه.
من هیچوقت ندیدم که شکیبا در تمام این مدت زمانی که می‌شناسمش رقابت نادرست با کسی یا بخلی نسبت به کسی داشته باشه.

شکیبا تمام توانایی خودش رو روی این متمرکز می‌کرد که بتونه بدون حاشیه پروسه درس خوند خودش رو پیش ببره. فکر می‌کنم اون مهربانی بیش از حد شکیبا هم باعث می‌شد که بتونه حتی نقش مهم و تاثیر گذاری رو هم روی درس خوندن دوستاش داشته باشه.

آنچه که برای همیشه از شکیبا انصاری در ذهن من می‌مونه، دختری بسیار قوی، پرتلاش و در عین حال مهربونه. براش آرزوی موفقیت می‌کنم.”

زینب اسدی

2 thoughts on “شکیبا انصاری :  پشت کنکوری موفق و دانشجوی پزشکی کرمانشاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

امیر رضا احمدی: رتبه 47 کنکور ریاضی سال 1402

د آبان 1 , 1402
امروز قصد داریم همه چیز رو درباره یکی از بچه های دپارتمان مشاوره و رتبه برترهای کنکور ریاضی در سال 1402 بدونیم. این شخص کسی نیست جز امیر رضا احمدی که تونست رتبه 47 ریاضی رو کسب کنه و در حال حاضر دانشجوی برق دانشگاه شریفه. امیر رضا در شهر […]
امیر رضا احمدی: رتبه 47 کنکور ریاضی سال 1402 و دانشجوی برق شریف

You May Like