شقایق عبداللهی : از پشت کنکور تا قبولی پزشکی همدان

شقایق عبداللهی در سال اول کنکور دادنش به دلیل وسواس مطالعاتی نتونست نتیجه مطلوبش رو بگیره به همین دلیل تصمیم گرفت دوباره کنکور بده.

در ادامه عواملی که باعث موفقیت شقایق در سال دوم کنکورش شدن رو معرفی و بررسی می‌کنیم تا بتونید از اونها الگو بگیرید و به نتیجه دلخواهتون برسید.

قبولی شقایق عبداللهی در رشته پزشکی دانشگاه همدان

آشنایی با شقایق عبداللهی رتبه 2612 تجربی

شقایق عبداللهی درس پایه دهم و یازدهم در المپیاد زیست شناسی در شهر همدان شرکت می‌کرد اما به دلیل اختلاف خیلی کمی نتونست مدال بگیره، در نتیجه تصمیم گرفت که خودش رو برای کنکور آماده کنه‌.

آشنایی با شقایق عبداللهی رتبه 2612 تجربی

شقایق در پایان پایه دوازدهم که برای اولین بار کنکور داد، همونطور که بالاتر هم گفتیم بخاطر وسواس مطالعاتیش نتونست به خروجی مدنظرش که قبولی در رشته پزشکی بود برسه.

بنابراین تصمیمش این شد که پشت کنکور بمونه و سال بعد دوباره در کنکور شرکت کنه.

ایشون از پایه دهم عضو مرکز مشاوره جدیدی نژاد بود، در سال اول کنکورش خودش برای کنکورش خوند. اما در سالی که پشت کنکور بود مجددا به مرکز مشاوره جدیدی نژاد برگشت و در این 1 سال دروسش رو همراه با این مرکز پیش برد.

شقایق عبداللهی در ابتدای این 1 سال در دوره شتابدهی مرکز مشاوره پذیرفته شد و در اون دوره موفق شد که وسواس مطالعاتی خودش رو کنار بزاره و ساعات مطالعاتی و تعداد تست های خودش رو هم بالا ببره.

بعد از این هم به لاین VIP برگشت و مراحل درس خوندن خودش رو طی کرد و در رشته پزشکی دانشگاه همدان قبول شد.

شقایق عبداللهی رتبه 2612 تجربی و دانشجوی پزشکی دانشگاه همدان

کارنامه کنکور رتبه 2612 تجربی

کارنامه کنکور رتبه 2612 تجربی

شقایق عبداللهی در کنکور تراز 9869 رو کسی کرد و تراز امتحانات نهاییش هم 8808 شد.

در کنکور 1402 به دلیل عدم اطلاع بچه ها از تغییر فرمول ترازدهی نمرات امتحان نهایی و تاثیر اون در کنکور، بچه های پشت کنکوری تراز کمتری رو به نسبت بقیه کسب کردن.

همین عامل باعث شد که تراز کنکور شقایق مقداری کمتر بشه، یعنی در شرایط عادی شقایق می‌تونست رتبه زیر 1000 رو هم در کنکور بیاره.

ایشون تونست با درصدهای پایین پزشکی دانشگاه همدان رو قبول بشه:

  • زیست 52%
  • فیزیک 52%
  • شیمی 43%
  • ریاضی 25% (ریاضی در کنکور 1402 سخت بود و این در در اون مطلوب و خوب به حساب میاد.)
  • و زمین شنایی 22%

البته ناگفته نمونه که کیمیاگر اعظم روی اهمیت زمین شناسی افزایش تاثیرش در کنکور 1402 قبل از کنکور تاکیر زیادی کرده بود.

اما با این اوصاف باز هم شقایق وقت کمتری رو روی خوندن و مرور مطالب این درس گذاشت و کیمیاگر اعظم از این بابت حسابی از دستش عصبانیه و قرار شد که چیزکیک قبولی شقایق بجای یکی 2 تا باشه تا این مورد هم جبران بشه.

تحلیل آزمون و جمع بندی به سبک شقایق عبداللهی

شقایق عبداللهی از جمله بچه هایی هست که از جمله تغییرات مهمی که در سال کنکورش ایجاد کرد، اصلاح روش مطالعاتی خودش بود.

این اصلاح روش مطالعاتی با تحلیل آزمون همراه بود‌. شقایق با تحلیل درست آزمون ها می‌تونست اشکالات خودش رو در آزمون ها و حتی در آزمون های سال قبلش شناسایی و رفع کنه.

همچنان که در عکس پایین می‌بینید شقایق در 10 اردیبهشت، کنکور سال 1398 داخل رو به عنوان اولین آزمون جامع زده و جدول روندنما رو هم با رنگ های مختلف برای این آزمون به خوبی برای مشاورش تکمیل کرده.

تحلیل آزمون اصولی و رسم روندنما توسط شقایق عبداللهی

این مدل جمع بندی و تحلیل باعث می‌شد که شقایق بتونه به صورت کامل به تمام اشکالات درسی خودش اشراف پیدا کنه.

از طرفی این که شقایق عبداللهی جمع بندی خودش رو زودتر شروع کرد باعث شد که بتونه کنکورهای سال های قبل و آزمون های جامع قلمچی، گزینه 2، گاج، مدارس برتر و… رو هم به عنوان نمونه سوال حل بکنه.

شخصیت هنری رتبه برتر کنکور

شقایق عبداللهی از پایه دهم یک نوازنده حرفه ای پیانو بود و سالها در عین حال که زیاد درس می‌خوند، در المپیاد زیست شناسی شرکت می‌کرد و الان هم دانشجوی پزشکی هست باز هم شخصیت هنری خودش رو حفظ کرده و نوازندگی پیانو رو به صورت مداوم ادامه داده.

چطور میشه از پشت کنکور به قبولی پزشکی رسید؟

در یک مقاله در سایت کیمیاگرخونه درباره این که “پشت کنکور بمونم یا نه؟” به صورت مفصل حرف زدیم و تمام نکات مهم رو توضیح دادیم.

اما مهم ترین رکنی که درباره پشت کنکور موندن وجود داره این هست که فرد باید مشکلات قبلی خودش رو شناسایی کنه و به مرور برای رفعشون تلاش کنه تا به نتیجه دلخواهش در کنکور برسه‌.

در واقع اگر نا پشت کنکور بمونیم و کارهای سال قبل رو تکرار کنیم قطعا نمی‌تونیم به نتیجه متفاوتی هم دست پیدا کنیم.

شقایق عبداللهی جزو بچه هایی بود که مشکل وسواس مطالعاتی و استرس در جله کنکور گریبان گیرش شده بود و به نتیجه مطلوبش نرسید.

اما درسال دوم با کاهش استرس و وسواسش در درس خوندن به چیزی که میخواست رسید.

علاوه بر این ایده آل گرایی هم یکی دیگه از مشکلات شقایق بود که باعث شد سال اول در کنکور موفق نشه‌.

یعنی این طرز فکر رو داشت که مثلا اگر نمی‌تونه زیست شناسی رو 100% بزنه پس باید این درس رو به کل کنار بزاره و بعدها مجددا بهش برگرده.

اما شقایق تونست در سال دوم کنکور این مشکل رو هم حل کنه و بتونه از پشت کنکور به قبولی پزشکی همدان برسه.

دلنوشته کیمیاگر اعظم برای شقایق عبداللهی

“زمانی که می‌خوام درباره شقایق عبداللهی حرف بزنم موضوع خیلی خاص می‌شه، ازاین جهت که از وقتی شقایق تازه وارد پایه دهم شده بود و تصمیم داشت در المپیاد زیست شناسی شرکت کنه من می‌شناختمش.

شقایق قطعا آدم بسیار توانمند و با پشت کاریه و اگر بتونه دید خودش رو به موفقیت درست نگه داره و ایده آل گرایی نکنه به نظر من می‌تونه آینده بسیار روشنی داشته باشه.

یکی از ویژگی های جالب شقایق اینه که آدم رویا پردازی هست. این رویاپرداز بودن باعث می‌شه که همیشه و در هر حال اهدافی رو برای خودش داشته باشه و اونهارو دنبال کنه.

در تمام سال هایی که شقایق رو می‌شناسم هرکس اون رو بدون هدف ندیدم. در یه زمانی هدفش المپیاد بود، بعدها روی کنکور وقت گذاشت و به همین ترتیب همیشه به دنبال موفقیت بود.

واقعیت اینه که افرادی مثل شقایق عبداللهی می‌تونن خودشون رو به نتیجه و هدفی که مدنظرشون هست برسونن.
چون آدم هایی هستن که همیشه رویا و هدف دارن و با جدیت اون رو دنبال می‌کنن.

من آینده بسیار بسیار بسیار روشنی رو برای شقایق عبداللهی متصور هستم.”

از چپ شقایق عبداللهی دانشجوی پزشکی همدان و پانته آ فرهادی رتبه 117 ریاضی و دانشجوی برق شریف

زینب اسدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آیسان محمدی : رتبه 897 کنکور تجربی سال 1402

ی مهر 23 , 1402
امروز قصد داریم عوامل موفقیت آیسان محمدی رتبه 897 کنکور تجربی سال 1402 رو بررسی کنیم تا شما بتونید با به کارگیری این موارد و الگوبرداری به نتیجه دلخواه خودتون برسید. همیشه گفتیم و باز هم تکرار میکنیم که یک کیمیاگر خوب، به بقیه در مسیر کیمیاگری کمک میکنه. پس […]
آیسان محمدی : رتبه 897 کنکور تجربی سال 1402

You May Like