کیارش لعلی نسب دانشجوی پزشکی کردستان : روش مطالعاتی

کیارش لعلی نسب که در کنکور موفق به قبولی در رشته پزشکی دانشگاه کردستان شد، عوامل موفقیت زیادی داشت که بهش در رسیدن به این نتیجه کمک کردن.

در ادامه این موارد رو بررسی می‌کنیم تا بتونید با تلاش خودتون و الگوگیری از اونها به هدف خودتون در کنکور برسید.

کیارش لعلی نسب دانشجوی پزشکی کردستان : روش مطالعاتی

آشنایی با کیارش لعلی نسب

کیارش لعلی نسب دوره دبیرستان و راهنمایی خودش رو در شهر همدان گذروند. همچنین در مدرسه علامه حلی درس خونده.

آشنایی با کیارش لعلی نسب دانشجوی پزشکی دانشگاه کردستان و لیست برنامه های هفتگی او به مدت دو سال

کیارش از اواخر سال دهم و اوایل سال یازدهم وارد مرکز مشاوره جدیدی نژاد شد و حدودا 2 سال رو هم به صورت پیوسته در این مرکز با ما پیش اومد و مجموعا در این 2 سال 60 برنامه هفتگی مطالعاتی رو دریافت کرد و طبق اونها درس خوند تا زمانی که تونست به پزشکی دانشگاه کردستان برسه.

جلوتر با سبک مطالعاتی و روش درس خوندن کیارش هم آشنا میشیم.

تحلیل کارنامه کنکور کیارش لعلی نسب

تحلیل کارنامه کنکور کیارش لعلی نسب دانشجوی پزشکی کردستان

زمانی که نگاهی به کارنامه کنکور کیارش لعلی نسب می‌ندازیم، تراز 10110 خیره کنندست. کیارش با زیست شناسی 55% و فیزیک 61% تونست تراز خیلی خوبی رو در خود کنکور کسب کنه.

در نتیجه اگر نمرات امتحان نهایی باعث کاهش اون نشده بود کیارش می‌تونست رتبه ای بین 700 تا 800 کنکور رو کسب کنه.

نکته دیگه درباره کارنامه کنکور کیارش لعلی نسب اینه که هیج درسی در کنکورش دامپ نشده بود (یعنی درسی وجود نداشت که کیارش در اون درصد خیلی پایینی کسی کرده باشه.)

به همین دلیل هم کیارش تونست در کنکور عملکرد واقعا خوبی داشته باشه. اما با توجه به کارنامه کیارش به وضوح می‌شه تاثیر بسیار زیاد امتحان نهایی رو در تراز و رتبه کنکور دید و متوجه شد که نمرات نهایی تاثیر قطعی رو روی رتبه کنکور شما دارن.

همین موضوع هم باعث کاهش تراز کنکور دانش آموزهای خفنی مثل کیارش لعلی نسب شد.

تست زنی زیاد راز قبولی رشته پزشکی

زمانی که داریم از کیارش لعلی نسب حرف می‌زنیم در واقع بحث ما درباره شخصی هست که با زدن تست های زیاد و متنوع تونست یک بانک قوی ای از نکات و روش های کنترل آزمون رو برای خودش استخراج کنه.

کیارش در دوره مطالعاتی خودش برای هر درس 2 کتاب رو تست زد و سوالات مارک شده اون کتاب هارو هم مرور کرد.
علاوه بر اینها چون کیارش دوران جمع بندی رو در مرکز مشاوره جدیدی نژاد 1.5 ماه زودتر از قلمچی شروع کرد، تونست علاوه بر کل کنکور های گذشت، آزمون های جامع قلمچی، گزینه 2، گاج، مدارس برتر و آزمون های تست زیستاز رو بزنه.

همچنان که در عکس 18 هم می‌بینید کیارش کلیه آزمون های مدارس برتر و حتی آزمون هایی که چند روز قبل از کنکور برگذار شدن، مثل آزمون 2 تیر مدارس برتر (آمون نشانه) رو هم زد.

ویژگی اصلی کیارش لعلی نسب این بود که نکات این آزمون هارو به خوبی استخراج و تحلیل می‌کرد.

زدن تست های زیاد و تحلیل دقیق اونها توسط کیارش لعلی نسب

نکته نویسی دقیق به سبک کیارش لعلی نسب

یکی از چالشی ترین سوالات کنکور زیست شناسی 1402
نکته نویسی و توجه به نمودار ها در کتاب زیست شناسی کیارش لعلی نسب و تشابه نکات و سوالات کنکور

زمانی که درباره کیارش لعلی نسب حرف می‌زنیم اولین چیزی که دربارش به ذهن خطور می‌کنه نکته نویسی دقیقش هست.

زمانی که کنکور 1402 در حال برگزاری بود و سوالات بیرون اومده بود، کیمیاگر اعظم شروع به تحلیل این سوالات کرد و سوال 15 زیست شناسی رو توی کانال کیمیاگرخونه قرار داد و اعلام کرد که سوالی بسیار نکته دار و فنیه، به حدی که خودش هم جوابش رو نمی‌دونه و باید بچه ها از جلسه کنکور بیرون بیان تا نظر خودشون رو درباره سوال و جواب اون بیان کنن.

بلافاصله بعد از این که کیارش لعلی نسب از جلسه بیرون اومد عکس کتاب درسی خودش رو برای کیمیاگر اعظم فرستاد که دقیقا در قسمت نایژه ها سعی کرده بود که با فلش هایی جزئیات نمیشه های اصلی رو از نظر ضخامت، کوتاهی و بلندی مشخص کنه.

همین عامل که کیارش لعلی نسب آزمون های آزمایشی زیادی رو به عنوان نمونه سوال حل می‌کرد و سعی می‌کرد اونهارو با دقت زیادی وارد کتاب زیستش کنه، باعث شده بود که کیارش بتونه یک منبع خیلی قوی از مطالب زیست شناسی رو داشته باشه و بتونه تمام نکات رو برای خودش پیش بینی بکنه.

روش مطالعه زیست شناسی به سبک دانشجوی پزشکی کردستان

پیش از این توی کیمیاگرخونه درباره روش مطالعه درس زیست شناسی توضیحات تکمیلی رو دادیم. اما نکته ای که وجود داره اینه که زمانی که ما درس زیست شناسی رو می‌خونیم نیازه که بتونیم به مرور زمان اونهارو تکمیل کنیم.

طراح کنکور همیشه ایده های جدیدتری رو از سبک طراحی سوالات رو می‌کنه. پس زمانی دانش آموز می‌تونه به درصدهای بالایی برسه که بتونه خودش رو به چنین نقطه ای برسونه.

کیارش لعلی نسب نه تنها درس زیست شناسی رو به خوبی می‌خوند بلکه همونطور که د قسمت قبلی هم گفتیم، تمامی نکات و جزئیات مهم و لازم رو جمع آوری می‌کرد.

در قسمت مرور هم تلاش می‌کرد که این مطالب رو توی ذهنش مرور و ثبت بکنه. همین کارها هم باعث شد که در جلسه آزمون مطالب به خوبی در ذهنش وجود داشته باشن و بتونه از اونها استفاده کنه.

شاید یکی از جذاب ترین قسمت های زیست شناسی خوندن کیارش لعلی نسب توجه ویژه به شکل ها و نمودار های کتاب بود.

تقریبا می‌شه گفت هیچ سوالی در کنکور نبوده که از شکل ها و نمودارهای کتاب طراحی شده باشه و از دست کیارش در رفته باشه!

در پایین پایین مجموعه ای از تصاویر رو براتون قرار می‌دیم که در 4 عکس از کیارش لعلی نسب رو با 4 تا از سوالات کنکور تیرماه 1402 مقایسه می‌کنیم.

می‌شه گفت تمامی نکاتی که در تیر ماه به عنوان سوالات چالشی مطرح شدن، در کتاب کیارش لعلی نسب تحت عنوان “نکته” یادداشت شده بودن و کیارش از اونها استفاده می‌کرد‌.

تورق سریع و پیشرفت درصدها

آموزش دادن تورق سریع توسط مشاور کنکور دانشجوی پزشکی کردستان

یکی از دوره هایی که به کیارش لعلی نسب برای افزایش درصدهاش خیلی کمک کرد، دوران تورق سریع بود.

کیارش تونست با نظم خاصی که در دوران جمع بندی داشت، تمام تسلط خودش رو روی دروس اصلی حفظ کنه. همچنان که در عکس پایین هم می‌بینید، کیارش حتی برای کنکور دی ماه هم تونست تورق سریع خودش رو ظرف 1 هفته بگذرونه. (کنکوری های 1402 تونستن در کنکور دی 1401 هم شرکت کنن و خودشون رو بسنجن)

آموزش دادن تورق سریع برای کنکور دی 1401 توسط محمدحسین جدیدی نژاد به کیارش لعلی نسب

اما برای کنکور تیر ماه 1402 کیارش لعلی نسب چیزی نزدیک به 4 فاز جمع بندی رو در 2.5 ماه اون هم به صورت کامل پشت سر گذاشت و بعد وارد دوران تورق سریع شد.

تورق سریع کیارش لعلی نسب شامل جزئیات بسیار زیادی بود‌. مرور کلیه نکات و داشتن یک گنجینه کامل از جزئیات که کیارش از نکات دروس مختلف نوشته بود، بهش کمک خیلی خیلی زیادی کرد.

همونطور که در عکس پایین هم می‌بینید، روش تورق سریع هر کدوم از درس ها و نکات اونها از طرف کیمیاگر اعظم به کیارش لعلی نسب گفته شده.

عکس 1

دلنوشته کیمیاگر اعظم برای کیارش لعلی نسب

“زمانی که درباره کیارش لعلی نسب صحبت می‌کنم، ماجرا خیلی متفاوت می‌شه. از این جهت متفاوت که من قبلا و بشدت کیارش رو دوست دارم.

یادمه توی انتخاب رشته زمانی که توی اسکایپ کلاس داشتیم، تصمیم داشتیم یه عکس یادگاری بگیریم که شما اون عکس رو پایین تر می‌بینید.

محمدحسین جدیدی نژاد و کیارش لعلی نسب دانشجور پزشکی دانشگاه کردستان

گهگداری برمی‌گردم و به این عکس نگاه می‌کنم و احساس می‌کنم که انگار با کیارش لعلی نسب یه زندگی طولانی مدت رو گذروندیم.

در طول این 2.5 سالی که من کیارش رو می‌شناختم می‌تونم در رابطه با مهم ترین ویژگی هاش به داشتن شخصیت بسیار قوی، تلاش و کوشش زیاد و همچنین داشتن قلبی به بزرگی کهکشان اشاره کنم.

در زمان صبحت درباره کیارش لعلی نسب در واقع به فردی اشاره داریم که هیچوقت منفی باف نیست، رقابت نادرست انجام نمی‌ده و برای کسی بدی نمی‌خواد.

کیارش آدمی بدون حاشیه ای بود که برای همه آرزوی موفقیت می‌کرد و دلم می‌خواست همه افراد موفقی باشن و خودش هم در کنار اونها رشد بکنه.

شاید یکی از جذاب ترین ویژگی هایی که از کیارش لعلی نسب می‌شناسم توصیف های جالب و هیجان انگیزش از فیلم ها و همزادپنداری با اونها بود.

یادمه یک بار که از آزمون قلمچی برگشته بود گفت احساسی که الان دارم مثل اون صحنه از فیلم نجات سرباز رایان هست که یه لشکر از سرباز ها با انرژی و انگیزه وارد میدون نبرد شدن ولی زمانی که درهای این ناوهای دریایی باز می‌شد، همشون توسط دشمن قتل عام می‌شدن.

درسته که کیارش این نگاه جالب رو نسبت به این ماجرا داشت.

کیارش از جمله بچه هایی بود که ناامید می‌شد اما هرگز ناامید نمی‌موند. یعنی بلافاصله بعد از ناامیدی خودش رو ترمیم می‌کرد و به مسیر درسیش برمی‌گشت.

اما توصیفات جذاب کیارش از فیلم های جذاب تاریخ سینما همیشه توی ذهنم باقی می‌مونه و یکی از زیباترین توصیف هاست.

البته ناگفته نمونه که کیارش لعلی نسب در بازی تخته 6 هیچ بازی و باخت، که می‌تونید تصویر اون بازی رو در زیر ببینید.

برای کیارش لعلی نسب آرزوی موفقیت می‌کنم و از صمیم قلبم می‌خوام که تا سالیان سال رفیق همدیگه بمونیم.

از راست: محمدحسین جدیدی نژاد(که تو تخته کیارش رو ۶ هیچ برد)، کیارش لعلی نسب، مهدی توکل (دبیر شیمی کنکور المپیاد) و محمدرضا جوادی یگانه دانشجوی پزشکی کردستان

زینب اسدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شقایق عبداللهی : از پشت کنکور تا قبولی پزشکی همدان

ی مهر 23 , 1402
شقایق عبداللهی در سال اول کنکور دادنش به دلیل وسواس مطالعاتی نتونست نتیجه مطلوبش رو بگیره به همین دلیل تصمیم گرفت دوباره کنکور بده. در ادامه عواملی که باعث موفقیت شقایق در سال دوم کنکورش شدن رو معرفی و بررسی می‌کنیم تا بتونید از اونها الگو بگیرید و به نتیجه […]
شقایق عبداللهی : از پشت کنکور تا قبولی پزشکی همدان

You May Like