سحر موسوی :  رتبه 216 کنکور 1401 و دانشجوی پزشکی دانشگاه ایران

در ادامه می‌خوایم یکی از رتبه‌های برتر کنکور تجربی سال 1401 رو بشناسیم. سحر موسوی رتبه 216 کنکور تونست با تلاش و  پشت کار زیاد در دانشگاه ایران در رشته پزشکی قبول بشه.

آشنایی با سحر موسوی رتبه 216 کنکور 1401

سحر ساکن شهر یاسوج هست و در همین شهر هم تحصیل کرد. اون از سال دهم در قالب دانش آموز VIP مشاوره خودش رو در مرکز مشاوره جدیدی نژاد استارت زد و سبک مطالعاتی خاص خودش رو داشت.

از اصلی‌ترین ویژگی‌های سحر این هست که در آزمون‌های قلم چی به کرات تراز بالای 7400 رو کسب کرده. همین موضوع نتیجه‌ی توجه زیاد به جزئیات و روش صحیح مطالعه دروس هست. 

کارنامه کنکور سحر موسوی، دانشجوی پزشکی

کارنامه کنکور سحر موسوی، دانشجوی پزشکی

در کنکور تجربی 1401 درس فیزیک به نسبت سال‌های قبل آسون‌تر بود و همین موضوع باعث شد که رتبه برترها نتونن اونقدر که باید در این درس نتیجه بگیرن.

در عوض سحر در دروس عمومی درصدهای خیلی خوبی داشت و حتی تونست درس زیست شناسی رو 72% بزنه!

موضوع خیلی مهمی که در رابطه با  کارنامه کنکور سحر وجود داره این هست که درصد هیچکدوم از درسهاش از یه حدی کمتر نیستن. همین موضوع هم در رتبه برتر شدنش تاثیر خاصی داشته.

تعداد تست و ساعت مطالعه رتبه ۲۱۶ تجربی

ساعت مطالعه رتبه 216 کنکور تجربی 1401

اگر یک نگاه به دفترمطالعاتی سحر موسوی رتبه 216 تجربی 1402 نگاهی بندازیم متوجه میشیم که سحر همیشه ساعت مطالعه مناسب و ثابتی داشته. 

1. استمرار مطالعاتی

استمرار در مطالعه در سال کنکور به این معنی هست که شما هر روز یک میزان مشخص و معینی رو برای مطالعه اختصاص بدیم و این میزان رو بی‌ دلیل کم نکنید. (ساعت مطالعاتی سحر به صورت میانگین 9 ساعت در روز بوده اما این میزان از مطالعه برای دانش آموزی مناسب که در سال دهم و یازدهم هم به صورت اصولی و کنکوری درس خونده باشه.)

نکته قابل توجه دیگه این هست که بخش خیلی زیادی از زمان مطالعه سحر موسوی برای تست زنی اختصاص داده شده بود. مثلا در عکس پایین می‌ببینید سحر در روز چهارشنبه برای درس شیمی در ازای 2 ساعت و 15 دقیقه مطالعه ۴۴ تا تست زده! و به صورت میانگین هر روز بین 150 الی 200 عدد تست رو می‌زده!!!

و در طول هفت روز هم تعداد تست‌های سحر حدوداً 1109 تسته که به خودی خود میزان قابل توجهیه. پس اگر داوطلبی می‌خواد به نتیجه مناسبش برسه، باید هم استمرار مطالعاتی و هم زیاد درس خوندن رو در برنامه خودش بگنجونه.

2. بالا بودن ساعت مطالعه

برای اینکه ساعت مطالعاتی شما بالا بره و بالا هم بمونه شما باید سعی کنید بیشترین مقدار زمانی که می‌تونید رو برای درس خوندن اختصاص بدید.

مثلاً سحر به صورت میانگین هر روز 8 ساعت و 40 دقیقه درس می‌خونده و 158 تا هم تست می‌زده. (البته اگر فردی هستید که به تازگی شروع به درس خوندن کرده به هیچ عنوان نباید تعداد تست‌های خودتون رو با سحر موسوی رتبه ۲۱۶ کنکور ۱۴۰۱ مقایسه کنید.)

3. مهارت آزمون دادن و کشف استراتژی سوالات دامدار

تحلیل آزمون سحر موسوی رتبه 216 کنکور تجربی

سحر موسوی وی‌آی‌پی بود که از اواخر فروردین ماه جمع‌بندی خودشو در مرکز مشاوره کنکور جدیدی نژاد استارت زد. جمع‌بندی در این مرکز شامل ۵ مرحله هست که سحر هر پنج مرحله رو به درستی و با موفقیت پشت سر گذاشت.

یکی از اصلی‌ترین اهداف و ارکان جمع‌بندی این هست که بچه‌ها با زدن کنکورهای سال‌های قبل بتونن سبک درس خوندن خودشون رو با کنکور مطابقت بدن. 

روندنمای جمع بندی رتبه 216 کنکور تجربی 1401 سحر موسوی

در عکس روند نمای بالا هم می‌بینید که سحر تست‌های غلط خودش را با رنگ قرمز یا نارنجی تست‌های نزده رو با زرد و تست‌های درستشو با رنگ سبز در تحلیل کنکور 1400 داخل مشخص کرده. همچنین در فرم تحلیل آزمون درصد هر درس، تعداد غلط‌ها و تعداد نزده‌ها رو برای خودش مشخص کرده.

هر کسی که سحر محمدی رو بشناسه می‌دونه که این فرد در درس زیست شناسی واقعا شکست ناپذیر بود و به جزئیات زیادی دقت می‌کرد به همین دلیل در خیلی از اوقات دست طراح سوال رو می‌خوند.

کار خیلی جالبی که سحر موسوی رتبه 216 تجربی در زمان کنکوری خوندنش انجام می‌داد این بود که در یک دفتر به صورت جداگانه دام‌های تستی رو برای خودش یادداشت می‌کرد. 

تحلیل دقیقا دام های تستی توسط سحر موسوی رتبه 216 تجربی

مثلاً یک نمونه از این نکته‌ها رو در عکس بالا می‌بینید. خوندن این دام‌ها به سحر کمک می‌کرد که در آزمون‌های بعدی با این موارد آشنا باشه و دوباره در دام اون‌ها نیفته. در نتیجه می‌تونست به میزان واقعی دانش خودش در آزمون درصد و تراز کسب کنه.

چت رتبه 216 تجربی و محمدحسین جدیدی نژاد بعد از اعلام نتایج انتخاب واحد

دلنوشته کیمیاگر اعظم برای سحر موسوی

“نوشتن درباره سحر موسوی برای من هم ساده ست و هم سخت. به این دلیل ساده است که من سالیان ساله سحر رو می‌شناسم و الان می‌تونم به عنوان دختر نداشته خودم ساعت‌ها درباره‌اش صحبت کنم.همچنین در عین حال سحر به قدری پیچیدگی‌های شخصیتی جذابی داره که نوشتن درباره‌اش رو سخت و پیچیده می‌کنه.

اگر بخوام درباره سحر موسوی رتبه 216 کنکور تجربی 1401 صحبت کنم مهمترین چیزی که به ذهنم می‌رسه اینه که من جدیدی نژاد از سحر موسوی درس سخت کوشی گرفتم.

این مورد رو از روی تعارف نمی‌گم و جدی بیانش می‌کنم یادمه که در سال کنکور سحر من به دلیل آمبولی ریه در بیمارستان بستری بودم. در این بین یکی از چیزهایی که همیشه برای من الهام بخش بود مقدار تلاش دختری به نام سحر موسوی بود که فوق العاده تلاشگر و فوق العاده سخت کوش بود.

من هرگز ندیدم که چیزی بتونه سحر موسوی رو از نفس بندازه، هیچی! نه تقلب هایی که در آزمون‌ها صورت می‌گرفت و باعث افت تراز سحر می‌شد، نه جنگیدن با کنکور و نه موانعش و مواردی از این دست به هیچ عنوان باعث نشدن که سحر از مسیر خودش منحرف بشه.

ویژگی دیگه سحر موسوی اینه که بسیار دختر خوش قلبیه. خیلی کم پیش میاد که بتونم افرادی رو ملاقات کنم که مثل سحر موسوی قلب بزرگ و مهربونی دارن و نسبت به همه آدم‌های اطرافشون مهربونن، رویاهای بزرگی دارم و دلشون می‌خواد به اطرافیانشون هم کمک کنن که اون‌ها هم به رویاهاشون برسن.

شاید یکی از قشنگ‌ترین روزهای زندگی من روزی بود که چیز کیک قبولی رو از سحر موسوی گرفتم.

گرفتن چیز کیک قبولی از رتبه 216 تجربی سحر موسوی

اون روز یکی از جذاب‌ترین روزها بود چون تونستم بعد از چند سال شاگرد خودمسحر موسوی رو از نزدیک ببینم و احساس بسیار جالبی داشتم.

 خیلی قبل تر به سحر گفته بودم که واقعاً دوست دارم یه دختر دقیقا عین خودش داشته باشم. اما الان که بیشتر دقت می‌کنم می‌بینم همچین چیزی نمی‌خوام چون همین حالا هم دختری به نام سحر موسوی دارم که بسیار هم دوستش دارم.”

زینب اسدی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

امیر عباس سرهادی : رتبه 1463  تجربی و دانشجوی پزشکی همدان

س مهر 25 , 1402
امیرعباس سرهادی دانشجوی پزشکی دانشگاه همدانه که تونست با روش های درست و اصولی درس خوندن و همچنین تلاش شبانه روزی، خودش رو به رشته موردعلاقش برسونه. در ادامه مسیر موفقیت امیرعباس رو بررسی می‌کنیم تا شما هم بتونید با الگوبرداری از این فرد به موفقیت برسید. آشنایی با امیرعباس […]
رتبه 1463 تجربی و دانشجوی پزشکی همدان

You May Like